Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

jirka3m

16. 11. 2010 12:36
zajímavý článek

ale přijde mi, že postavit vedle sebe "Vejce a já" s "Chvilkou pro tebe" je tak trošku na hranici kulturního barbarství. Vím, že to tak asi míněno nebylo, ale Betty MacDonaldová rozhodně není pisatelka na úrovni těch, co přispívají do Tin, Katek nebo Chvilek pro tebe (všimněte si toho plurálu vyjadřujícícho pohrdání, stejně jako když náš pan president začne mluvit o Rumlech a Havlech)

0 0
možnosti

fanan

16. 11. 2010 10:12
kazdy svuj salek caje

Svejka mam moc rad.Hodnekrat mi pomohl,treba kdyz jsem byl za komousu na vojne.Nevim,ale jak vysvetlit neco co se da jenom zazit jako osobni zkusenost absurdniho sveta,ktery se zblaznil.Nekdo mi rekl,ze vojna se neda pochopit,jen zazit.To jsem si uvedomil;kdyz  na podzim v ocekavani prijezdu nejakeho generala,jsme cistily silnice prostredky na uklid kuchyne,sbirali listi jeste visici na stromech a natirali travu na zeleno!!! V teto silenosti byla pro mne kniha zazitkem cloveka ve stejnem systemu a ja se opravdu smal,abych se nezblaznil;-) a myslim,ze jsem to citil. Takze kdyz si na Svejka aplikuje kazdy svoje zazitky,napr.koprovou omacku, vidi jen svet ,ktery je schopen videt.

0 0
možnosti

Ježikača

15. 11. 2010 20:29
a jste si jist, že víte, jak to Hašek myslel?

on byl (alespoň podle dobových pramenů) spíše ironik, než že by se s lidmi smál. a to je možná ono. autorka třeba pratří k lidem, kteří se raději smějou s někým, než někomu. nevnucuje vám to ale. co kdybyste jí přestal vnucovat svůj pohled na věc, zesměšňovat ji a přestal se tvářit, že ten váš je jediný možný? ;-)

0 0
možnosti

Aretta

11. 11. 2010 22:31
To sou věci...

Mně je to tááák jedno, co se druhým líbí a co :-) Zvlášť, když s nimi nebydlím.

Vůbec nechápu, jak může někoho i IQ vyšším než dnešní datum rozběsnit téměř k nepříčetnosti, že ňejaký ženská si dovolila napsat, že se jí ňáká kniha nelíbí.

A jako co?;-D

0 0
možnosti

kucerajan

15. 11. 2010 18:36
Re: To sou věci...

Promiňte, ale nám všem, které tento blog popudil nevadí, že se toto literární dílo autorce nelíbí, ale to, že skutečnost, že se mně a dalším milionům čtenářů líbí označuje ve své neskonale nabubřelé pseudointelektuální pýše za skutečnost nanejvýš tragickou a odsouzeníhodnou.  Nemám rád koprovou omáčku. Ale nikdy bych si nedovolil ani v legraci prohlásit, že kdo má rád koprovku je vůl.

0 0
možnosti

Eva_Pallotto

10. 11. 2010 15:07
jen drobná noticka

Milý pane kolego,

děkuji za příspěvek do diskuse. Chápu, že Vás můj blog nepotěšil, nebo snad dokonce rozčílil, ale přijde mi docela zbytečné to hrnout až takhle do osobní roviny.

Proč se nemůžeme prostě bavit o tom, o čem jsem původně psala, tedy o POSTAVĚ Švejka? Docela mne mrzí, kam až se to posouvá (a směr k osobním útokům mě mrzí míň, než to, že si mnozí můj text zcela nesprávně vykládají jako útok na literární dílo, autora a sebe).

Ovšem, nesouhlas jsem předpokládala. Žiju tady, o Švejkovi se s lidmi ráda bavím, "psychologie švejkovství" mi přijde jako zajímavé téma a většina lidí to prostě nevidí tak jako já. Potud zcela v pořádku.

Ale takhle? Ráda Vás čtu - a ne, není to proto, že bych s Vámi vždycky souhlasila. Na rozdíl od Vás vidím zásadní hodnotu i v četbě knih/článků/blogů, se kterými se neztotožňuji... Ale to je asi na dlouhý povídání...

0 0
možnosti

Pej-ťa

11. 11. 2010 11:05
Re: jen drobná noticka

Drobnou noticku si teda představuju poněkud drobněji.. No, asi takhle: Ano, rozčílilo mě to.. A neumím reagovat jinak, než jaksi 'osobně'. Nechápu ani, co je na tom špatného - napsala jste to snad Vy, Vaše osoba..nebo ne? Nehledě na to, že s takovým článkem ('No to je, jak se říká, tragickej omyl..') jste musela očekávat reakce i hrubšího zrna..já se snad ještě poměrně krotil. Když začnete uprostřed sparťanského kotle fandit Slavii, taky se se zlou potážete.. Anebo byste mohla zkusit vysvětlit nějakému rybářovi, že ta jeho záliba je vlastně ztráta času, že by mohl dělat místo toho něco užitečnějšího.. Taky byste se asi dozvěděla něco 'osobního'.. Píšete, že Váš text je nesprávně chápán jako útok na literární dílo.. Chm chm.. Snad jste ho chválila? Máte pravdu..bylo by to na dlouhý povídání.. Ale ještě jeden citát z Vašeho Švejka se mi vybavuje: 'Já mám moc rád, když lidi blbnou na kvadrát..' 

0 0
možnosti

ladis123

10. 11. 2010 13:57
karma

R^

0 0
možnosti

Pej-ťa

8. 11. 2010 22:34
Článek o Švejkovi (no...)

Evy P. je mezi nejčtenějšími...já chcípnu. A co mé daleko fundovanější, vtipnější a já nevím co všechno, slovo do pranice zum toto téma? Tomu se holt dneska říká spravedlnost.. 'To mi připadá jako ten Nechleba z Nekázanky.. Jeho dědeček...' No tak nic.... (Teď zase vy, prosím...máte slovo...;-D ) 

0 0
možnosti

Ivana Vavřinová

8. 11. 2010 22:42
Re: Článek o Švejkovi (no...)

vy byste taky chtěl všechno hned ;-D;-D;-D ještě nechcípejte, u vás je občas sranda, já sem chodím ráda ;-D;-)

dneska mám celej den před očima pana Kopeckýho, jak tam jezdili na těch dívčinách ;-D si to snad jdu najít na youtube ;-)

0 0
možnosti

karlovarská sušenka

8. 11. 2010 21:51
děkuji

za pokus o záchranu vojína Švejka. Ale co se týká Vejce a já, to jste trochu přestřelil.

0 0
možnosti

Ivana Vavřinová

8. 11. 2010 22:00
Re: děkuji

už ho nechte ;-D už se přiznal ;-)

0 0
možnosti

white_crow

8. 11. 2010 20:04
to mi hlava nebere

Takže, když se někomu nelíbí Švejk, je zákonitě zralý jen s pouze na Pestrý svět (či podobné plátky)? Po přečtení obou článků (Vašeho i toho,  na který reagujete) i diskuzí pod nimi, nechápu. Nemít ráda Švejka pro mnohé znamená být hloupý, bez smyslu pro humor a vhodný jen pro brakovou literaturu? Kde je sakra nějaká tolerance k názorům druhých? Copak je Švejk mírou pro určení vkusu? Myslela jsem, že uniformitě odzvonilo, ale ne. Vyčuhujete svým názorem z davu, zatlučou Vás pěkně zpátky (třeba tím, že Vám o hlavu omlátí parádně tlustou knihu).

0 0
možnosti

Gmur

8. 11. 2010 21:47
Re: to mi hlava nebere

Presne tohle tvrdim ja.Autor proste na ty ostatni neco vymysli a vyfantaziruje a pak je prave kvuliu tomu zesmesni. Tomu rikam logika.

0 0
možnosti

Gmur

8. 11. 2010 14:25
kde berete svoje presvedceni?

Cituji:

"Rád bych věděl, proč si raději nepřečtou 'Pestrý svět', 'Chvilku pro tebe', nebo případně něco na způsob ženského 'švejkování' - například 'Vejce a já'? "

Vy opravdu vite co ctou ostatni miliony zen? Respektive co nectou? To je jako uvosni argument ve vasem blogu?

0 0
možnosti

SYETEY-KOTZOUR

8. 11. 2010 16:12
Re: kde berete svoje presvedceni?

tak už z obratů knihkupectví a počet vydání titulů je celkem zřejmé, že v závěsu za červenou knihovnou jednou detektivky a tu a tam je předhoní nějaký ten "bestseller" všelikého typu......to snad není taková tajnost.;-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 136
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3344x
petfis@tiscali.cz

Seznam rubrik

Oblíbené blogy