Petr Fišer

V. Klaus nabádá k pokoře - to je švanda...

29. 10. 2011 11:16:37
Je jisté, že někomu přijdou tato má slovíčka zlá, falešná a prázdná, ale prostě mi to nedá..

Ten projev vlastně vůbec tak špatný nebyl, ovšem nesměl by ho číst samotný velký Václav se svým zbytnělým egem, se kterým má potíž projít dveřma.. Pan prezident projevil mimo jiné domnění, že bychom všichni měli začít u sebe. To, že by mohl a měl jít příkladem a coby ona autorita, kterých se byl dovolával (a jsem přesvědčen, že zde měl na mysli především sám sebe), toto odstartoval, ho jistě nenapadlo.. Vskutku dokonale půvabné ovšem bylo, že od Václava Klause - tohoto prototypu nepokornosti, sebevzhlíživosti, narcismu, arogance a ješitnosti - se nám všem dostalo ponaučení, že by bylo vhodné respektovat osobnost a názor druhého, ba co víc - žádoucí je údajně taktéž respekt k odlišnosti a - cituji: "jí nezbytně doprovázející pokoře". Slůvko 'pokora' užil pak pan arciprezident dokonce vícekrát a já mám podezření, že mu minimálně část jeho projevu psala nějaká veselá kopa.. Až bude pan Václav Klaus natolik soudný, že s ním např. bude možné vést rozhovor, aniž by se všichni kolem neobávali, že jim při nějaké méně vhodné otázce pokorný Václav neodejde středem ze studia, nechť se pak tento ohání pokorou. Jinak to působí velice ironicky a netušíme, jestli si z nás pan prezident dělá legraci úmyslně, či bezděky. A to, že začal u sebe, poznáme např. dle toho, že z Hradu vyprovodí zmateného srandistu Hájka a podobně založeného rockera Jakla.. Vím, je to ode mě falešná karta. Ale zahrát jsem jí musel právě proto, že bych svého prezidenta coby autoritu rád uznával a tuto autoritu nepopíral.. Ale copak to při současném stavu věcí jde?
Autor: Petr Fišer | karma: 32.95 | přečteno: 1853 ×
Poslední články autora